Bemutatkozás

Az óvodai nevelésünk gyermekközpontú, befogadó, a gyermeki személyiség kibontakoztatására törekszik. Biztosítva minden gyermek számára, hogy egyformán magas színvonalú és szeretetteljes nevelésben részesüljön, s meglévő hátrányai csökkenjenek.
A Pedagógia Programunk alapja a Külső világ tevékeny megismerésére épülő helyi óvodai pedagógiai program. Óvodai nevelésünk célja, hogy elősegítse az óvodások sokoldalú, harmonikus fejlődését, a gyermeki személyiség kibontakozását, a hátrányok csökkenését, az életkori és egyéni sajátosságok valamint az eltérő fejlődési ütem figyelembevételével. Általános feladatunknak tartjuk az óvodai nevelésen belül az óvodás gyermekek testi-és lelki szükségleteinek kielégítését, amin azt értem, hogy elő kell segíteni az egészséges életmód kialakulását a mindennapi életükben; érzelmi, erkölcsi és értékorientált közösségi nevelést kell, hogy kapjanak, valamint nagy hangsúlyt fektetünk az anyanyelvi, értelmi fejlesztésre és nevelésre.
Jelentős fontossággal bírnak óvodai nevelésünk során a hagyományok ápolása, ünnepek, projektek megtartása. Az óvoda jeles napjainál figyelembe vesszük a helyi sajátosságokat, az óvoda hagyományait, a szülők elvárásait és a pedagógusok érdeklődési körét. 

A bölcsőde létrehozásával azoknak a kisgyermekes szülőknek szerettük volna az igényeit kielégíteni, akik gyermekeiket bölcsődékben kívánják elhelyezni, akiknek szükségük van arra, hogy napközben mások gondoskodjanak gyermekeikről, elsődlegesen a gyermek szociális háttere (ingerszegény környezet, gyermekét egyedül nevelő szülő, rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény, 3 vagy több gyermek a családban), dolgozó hivatásukat gyakorló, és tanulmányait folytató szülők. Az alapprogram tartalma és szemlélete összhangban van Magyarország Alaptörvényével, a 3 év alatti korosztály ellátására nevelésére-gondozására vonatkozó jogszabályokban foglaltakkal. Az alapprogram fejezetei valamennyi bölcsődei ellátásra (bölcsődére, mini bölcsődére, munkahelyi bölcsődére, családi bölcsődére) vonatkoznak, az egyes ellátási formák sajátosságainak figyelembevételével. A jogszabályi előírások, a szolgáltatást igénybe vevők szükségleteit és az intézményi adottságok alapján a bölcsődei ellátást nyújtó intézménynek, szolgáltatónak helyi programot kell készíteni, melynek meg kell felelni az Alapprogramban foglaltaknak. A bölcsődei nevelés középpontjában a kisgyermek és közvetett módon a kisgyermeket nevelő családok állnak. Az alapprogram a családra, mint komplex rendszerre tekint, melynek értelmében nem csak a kisgyermek nevelését-gondozását, hanem az egész család támogatását célozza meg.
Intézményünk alap koncepciója a kölcsönös nyitottság, bizalom, őszinte érdeklődés a családok és a bölcsőde iránt.
Az intézményben dolgozók attitűdjére jellemző, hogy mindenki szükségesnek érzi a gondozási, nevelési rendszer építését, szabadságát, illetve saját koncepció kimunkálását.
A nevelési rendszerkiépítésben döntő jelentőségű a kollégák érzelmi-értelmi ráhangolódása a feladatokra, a cél elérése érdekében.
 

Bemutatkozik az intézmény csapata

Sántháné Németi Zsuzsanna

Sántháné Németi Zsuzsanna

intézményvezető
óvodapedagógus

„ Csináljon bármit ami nyitogatja szemét és eszét, szaporítja tapasztalatait. Ő azt hiszi, csak játszik. De mi már tudjuk mire megy a játék. Arra, hogy a világban otthonosan mozgó, eleven eszű és tevékeny ember váljék belőle.”
(Varga Domokos)
Sántháné Németi Zsuzsanna, Zsuzska óvónéni vagyok, három fiúgyermek boldog anyukája. Férjemmel 2006 óta élünk Mándok városában. 2016 decemberétől látok el vezetői feladatokat a Mándoki Gyermekkert Óvoda és Bölcsőde intézményében. Óvodapedagógus, csecsemő- és kisgyermeknevelői végzettségem mellet közoktatási vezetői és gyakorlatvezetői szakvizsgákkal rendelkezem. Óvodapedagógusként a kisgyermekek nevelése iránt elkötelezett, motivált személynek tartom magam. Környezetemre nyitott, azzal szoros és intenzív kapcsolatban lévő, vitalitással teli, pozitív személyiség vagyok. Az egyéni különbségek, sajátosságok figyelembevételével törekszem mindenkit egyenlőként kezelni, igazságos döntéseket hozni, érthető magyarázatot adni a miértekre. Egyik legfőbb faladatomnak a gyerekek optimális személyiségfejlesztését tekintem. Mivel minden gyerek más és más egyéniség, igyekszem olyan módszereket alkalmazni, amelyek által minél jobban megismerhetem a gyerekeket, érvényesíteni az egyéni bánásmód elvét. Fontos az empátia, az előítélet-mentesség, az érzelmi biztonság megteremtése, amely segíti a gyermek tulajdonságainak megismerését. Az egyéni fejlesztést a gyermekek egyéni képességeinek megfelelő differenciált feladatvégzéssel biztosítom, az integrált nevelés keretei között. Fontos a szakmai felkészültség. Nyitott vagyok az új ötletek, módszerek fogadására és kipróbálására. Fontosak számomra az emberi kapcsolatok, kötődések, megbízhatóság, őszinteség, a munkahely családias légköre. Az az igazi csapatjátékos, aki tud és akar együtt dolgozni másokkal, ha szükséges bátran kér segítséget. Hiszek a folyamatos személyiségfejlődésben. Nyitott vagyok minden szakmai kihívás, képzés, módszertani megújulás iránt. Véleményem szerint az óvodapedagógus feladata, sohasem szavakban, hanem tettekben nyilvánul meg. A hatni tudás vágya és az adni tudás képessége a leglényegesebb. Rendkívül fontos számomra, a gyermekek tisztelete és elfogadása, a gyermek iránti mélységes érdeklődés, őszinteség, nyíltság és kiszámíthatóság.
Makkainé Adorján Renáta

Makkainé Adorján Renáta

intézményvezető-helyettes
óvodapedagógus

Makkainé Adorján Renáta vagyok szakvizsgázott óvodapedagógus. 2010 szeptemberétől dolgozom az intézményben. Célom, hogy a rám bízott gyermekeket egyéni adottságaikhoz, képességeikhez mérten fejlesszem. Arra törekszem, hogy mindenre nyitott, kedves, vidám, sokoldalú, érdeklődő, talpraesett gyerekeket neveljek, akik megállják a helyüket az iskolában és az élet minden területén. Számomra nagyon fontos a gyermekek elfogadása, a segítő és példamutató magatartás, alkalmazkodó, önzetlen segítőkészség. A gyermekek fejlesztésében az egymásra figyelés, a jókedv és humor, valamint a szülőkkel való együttműködés segíti, hogy közösen tudjuk támogatni a gyermekek fejlődését.Pályám során igyekszem szakmailag folyamatosan fejlődni annak érdekében, hogy a gyermekek fejlesztésére újabbmódszerekkel ismerkedjek meg.

„Ő azt hiszi: csak játszik. De mi már tudjuk, mire megy a játék. Arra, hogy e világban, otthonosan mozgó, eleven eszű és tevékeny ember váljék belőle." (Varga Domokos)
Kertészné Csuha Ibolya

Kertészné Csuha Ibolya

munkaközösség-vezető
óvodapedagógus

A nevem Kertészné Csuha Ibolya 36 éves mándoki lakos vagyok. Születésem óta itt élek, immár a férjemmel és 2 gyermekemmel. 2008 februárjától erősítem a Mándoki Gyermekkert Óvoda és Bölcsőde csapatát. Óvodapedagógusi diplomámat a Miskolci Egyetem Comenius Tanítóképző Főiskolai karán szereztem meg 2008-ban.
Sok türelemmel, játékkal, barkácsolással, mozgással igyekszem mindent megtenni, hogy az óvodába való beilleszkedés minél zökkenőmentesebb legyen. Célom, hogy a rám bízott gyermekek derűs, nyugodt, szeretetteljes, családias légkörben fejlődhessenek.
Fontosnak tartom a szülőkkel való jó partneri kapcsolatot, hiszen legdrágább kincseiket, a gyermekeiket bízzák ránk, így az együttműködés kiemelt jelentőséget kap, hogy az évek során minden csöppség személyisége sokoldalúan alakuljon.
A gyerekek egyéni fejlesztéséhez a tehetséggondozás is hozzátartozik. 6. éve vezetem az óvoda foci csapatát, akiket igyekszem a sport szeretetére nevelni. Óvodán belül aktív tagja vagyok az Ötletelő - Ügyeskedő munkaközösségnek, amiben nagyon szeretek tevékenykedni.
2022 szeptemberétől a Gyermekvédelmi szakmai munkaközösség vezetője lettem, így az Intézményben folyó gyermekvédelmi munka koordinálása kiemelt feladat számomra.
Nagy izgalommal és kíváncsisággal várom évről évre, hogy közösen új élményekkel, tapasztalatokkal, ismeretekkel gazdagodhassunk.
Ésikné Balogh Klára

Ésikné Balogh Klára

munkaközösség-vezető
óvodapedagógus

Ésikné Balogh Klára, Klárika óvónéni vagyok, óvodapedagógus. Tanító – és óvodapedagógusi végzettséggel rendelkezem. 39. éve dolgozom a Mándoki Gyermekkert Óvoda és Bölcsőde intézményében. Már kisiskolás koromban eldöntöttem, hogy óvónéni szeretnék lenni, amit sikerült megvalósítanom. Azt mondják, nagyon szerencsés az az ember, akinek a munkája egybe esik azzal, amit nagyon szeret csinálni. Ebből a szempontból én szerencsés ember vagyok.
Munkám során célom, hogy a rám bízott gyermekek sokoldalú, érdeklődő, vidám és kiegyensúlyozott felnőttekké váljanak. Szeressék és tiszteljék szüleiket, embertársaikat az őket körülvevő természetet és tegyenek meg mindent annak megóvása érdekében. Törekszem arra, hogy a gyerekek megtapasztalás útján tanuljanak, önállósodjanak, és egyéni adottságaiknak, képességeiknek megfelelően fejlődjenek a tevékenységeink, nevelésünk által. Fontos számomra a vidám légkör, ahol játszva tanulhatnak a gyerekek. Ehhez elengedhetetlen a sok-sok játék, mese, vers, dal, jókedv, szeretet, türelem. Kiemelt szerepet kap a differenciálás, minden gyermeket önmagához képest kell mérni, fejleszteni, értékelni, hogy átélje a siker örömét, ami motivációként hat következő tevékenységeire. Figyelek arra, hogy a csoportban dolgozó kollegákkal jó kapcsolatot ápoljak, ami meghatározza a csoportban folyó munka eredményességét.
A csoportban folyó munka mellett kiveszem részem az óvoda mindennapi munkájából is. Tudásommal, képességeimmel igyekszem az óvoda értékeit növelni.
Bakó Gáborné

Bakó Gáborné

munkaközösség-vezető
óvodapedagógus


Bakó Gáborné Noncsi óvónéni vagyok, óvodapedagógus. A férjemmel mindketten mándoki lakosok vagyunk.2014-ben kerültem első ízben kapcsolatba az óvodai élettel, először pedagógiai asszisztensként dolgoztam.2017-ben szereztem meg a diplomámat az Eszterházy Károly Egyetemen mint óvodapedagógus. Immár 4 éve lesz hogy a Micimackó csoportban dolgozom. Szeretetteljes, bensőséges kapcsolat kialakítására törekszem a gyerekekkel, mert úgy gondolom, a kialakult kölcsönös bizalom és szeretet biztonságos, kreatív, elfogadó légkört teremt. A gyermekek egyéni fejlődését szem előtt tartva differenciálásra, egyéni fejlesztésre is figyelmet fordítok. Fontos számomra, hogy a gyermekek biztonságos légkörben, vidáman, játszva tanuljanak és fejlődjenek, elfogadva egymást. Elengedhetetlennek tartom a szülőkkel való szoros együttműködést, annak érdekében, hogy a gyermekük fejlődésével kapcsolatban minél pontosabb képet kapjanak. Nagyon szeretem a gyerekeket, hivatásomnak tekintem az óvónői munkát. Célom, hogy sokáig neveljem a jövő generációját.

"A gyermek olyan, mint egy pillangó a szélben, néhány magasabbra tud repülni, mint mások, de mindegyik a legjobb tudása szerint repül. Miért is hasonlítanád össze őket? Mindegyik más! Mindegyik különleges! Mindegyik gyönyörű! "
(Ismeretlen szerző)
Kovács Alexa

Kovács Alexa

óvodapedagógus

Kovács Alexa, Alexa óvónéni vagyok óvodapedagógus. A férjemmel és öt éves kisfiúnkkal együtt Tuzséron élünk. 2013-ban, 19 évesen kezdtem el dolgozni óvodában, mint pedagógiai asszisztens. A gyermekek iránt érzett feltétel nélküli szeretetem arra ösztönzött, hogy én is ezen a pályán szeretném a munkámat folytatni, ezt a hivatást szeretném választani, így tudnám a jövőmet elképzelni.
2020-ban végeztem szereztem meg óvodapedagógusi diplomámat az Eszterházy Károly Egyetemen.
2020 szeptember 1-jén kezdtem el dolgozni a Mándoki Gyermekkert Óvodában, mint óvónő.
Nélkülözhetetlen számomra, hogy a csoportomba járó gyermekek egy vidám, derűs, szeretetteljes közösségbe kerüljenek és alakuljon ki bennük az egymás iránti tisztelet, empátia.
Munkám során elengedhetetlennek tartom a gyermeki személyiség sokoldalú fejlesztését, a gyermekek feltétel nélküli szeretetét, a hátrányos szociokulturális környezetből érkezők egyéni fejlesztését, a hátrányok kompenzálását, a családokkal való jó partneri kapcsolat kialakítását és fenntartását a sikeres együttnevelés érdekében.
Az mindennapjaimban fontos szerepet játszik a mozgás, valamint az egészséges életmód, melyet igyekszem a gyermekekkel is megszerettetni, ezért törekszem nagy hangsúlyt fektetni rá a tevékenységek során.
Szakmai felkészültségemet, megfelelő tudásomat a folyamatos önképzés mellett továbbképzéseken való részvétellel szeretném tovább gyarapítani.
A munkámat szeretném úgy végezni, hogy a közvetlen és közvetett partnerek elégedettek legyenek vele, a kollektívában pedig lelkes együttműködő, csoportban dolgozni tudó, aktív innovatív személyiség lehessek.
Lucski Áronné

Lucski Áronné

óvodapedagógus

1982. augusztus 16-án kezdtem az óvodapedagógus pályafutásomat a mándoki óvodában. Az akkori nevelőtestületbe kerülve az idősebb pályatársaktól sokat tanulva, ellesve a szakma „csínját-bínját”, sokrétű tapasztalatra tettem szert. A számomra hasznos, fontos dolgokat igyekeztem beépíteni saját munkámba, így egyéni arculatot kialakítva fejleszteni személyiségemet.
Az eltelt évek során egyre inkább éreztem, hogy jól döntöttem, amikor az óvodapedagógusi hivatást választottam, hiszen azt csinálhattam, amit mindig is szerettem. A mindennapi munkámban mindig a feltétel nélküli gyermekszeretet vezérelt, az hogy a rám bízott gyermekek személyiségfejlődését a tőlem telhetően legoptimálisabban elősegítsem. Igyekeztem úgy végezni munkámat, hogy szakmailag megfeleljek az adott kor pedagógiai elvárásainak, új kihívásainak. Mindezekért számos szakmai továbbképzésen vettem részt.
Különösen fontosnak tartottam a gyermekek szeretete mellett a szülőkkel való pozitív kapcsolat kialakítását és fenntartását, hogy gyermeküket az egymás iránt érzett kölcsönös tiszteletben és egyetértésben nevelhessük.
A nevelőtestületben különböző egyéni megbízatásokat töltöttem be. Több éven át voltam a matematikai munkaközösség vezetője, majd a mérés-értékelés munkacsoport vezetőjeként tevékenykedtem. 2015-től 2022-ig az intézmény gyermekvédelmi felelőse voltam. Minden megbízatásban igyekeztem teljes emberként helytállni, legjobb tudásom szerint végezni a rám bízott feladatokat.
Az eltelt negyven év alatt, amit ugyanazon a munkahelyen töltöttem, igen sok mindent megéltem. Talán legnagyobb kihívásnak mégis azt tekintettem, amikor mentor óvodapedagógusként segíthettem a leendő óvodapedagógusok szakmai gyakorlatát intézményünkben. Úgy, ahogy annak idején nekem is, én is mindig szívesen segítettem és segítem tapasztalataimmal a fiatalabb kartársnők munkáját, amikor arra szükségük van.
2022. december 1-től nyugdíjazásomat kértem, de szeretett hivatásomat nem adtam fel, egy nevelési évre újra csatlakoztam a nevelőtestülethez.
Szilágyi Éva

Szilágyi Éva

óvodapedagógus

Szilàgyi Éva, Évi óvónéni vagyok.
2011 nyarán végeztem a Miskolci Egyetem Comenius tanîtólépző óvodapedagógia szakán.
Az óvónői pàlyàt Édesànyàm és saját óvónénim szeretette meg velem, így már gyermekként tudtam ,hogy mi leszek ,ha nagy leszek.
Fontosnak tartom a gyermekek
sokoldalú és komplex fejlődését, kiemelve a szociális kompetenciákat, hogy tiszteljék embertársaikat,
valamint a körülöttük lévő világot. Arra törekszem, hogy a gyermekek legyenek vidámak, érdeklődőek és
kiegyensúlyozottak.
Célom, hogy a leendő óvodàsainknak családias, szeretetteljes légkört,felszabadult jàtéktevékenységet alakítsak ki a csoportomban.
Mottóm: "A gyermek olyan ,mint a pillangó a szélben ,néhány magasabbra tud repülni,mint mások ,de mindegyik a legjobb tudása szerint repül.
Miért is hasonlítanád össze őket ? MINDEGYIK màs ,mindegyik különleges ,mindegyik gyönyörű ." (Ismeretlen szerző )
Tóth Vivien

Tóth Vivien

óvodapedagógus

Tóth Vivien vagyok, óvodapedagógus, a Katica csoport óvónénije.
Gyermekkoromat is Mándok városában töltöttem, a Gyermekkert Óvodában, majd a mándoki Általános Művelődési Központ nevezetű iskolában, ezt követően tanulmányaimat Kisvárdában folytattam. Középiskolai éveim után, több szakmát szereztem, folyamatosan képeztem magam. A fejlődésen vezető úton elérkeztem 2018-ban a Nyíregyházi Egyetem kapujához, ahol óvodapedagógus diplomát szereztem. Egyetemi tanulmányaimmal párhuzamosan, szintén a Gyermekkert Óvodában pedagógus asszisztensként segítettem a gyermekek fejlődését, kollégáim eredményes munkáját. 2022 nyarán váltam óvodapedagógussá.
Hobbiméhészként fontosnak tartom a környezettudatosságot, a környezeti nevelést, így ebben a témakörben írtam a szakdolgozatomat is. Úgy gondolom a témakutatás, valamint a kisvárosban töltött éveim során számos tapasztalattal rendelkezem, amelyek segítségével a jövő generációinak bemutathatom természeti kincseinket, a környezet és az állatvilág tiszteletét. Bár még nem olyan régóta vagyok pedagógiai pályán, de annál nagyobb kedvvel és motivációval állok elébe az óvoda adta kihívásoknak. A tapasztaltabb kollégáktól tanultak mellett igyekszem bevinni csoportunkba a fiatalos lendületet, a frissességet.
A technika adta lehetőségek nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyerekek már óvodásként könnyedén megismerkedjenek a minket körülvevő természettel, a gyönyörű magyar nyelvvel, hagyományainkkal, természetesen sok-sok játékkal, mozgással, zenével egybekötve. Ezt azért is tartom fontosnak, mert a gyermekkorban szerzett környezeti megtapasztalás elősegíti a későbbiekben a környezetünk védelmének elsajátítását, ami ma már, lássuk be, elengedhetetlen. A gyerekek pedig mint egy szivacs, úgy szívják magukba az óvodában a rengeteg tudást – különösen, ha vidám, szerető környezet veszi őket körül, ami nálunk nem lehet akadály. Ezt a bensőséges légkört szeretném én is biztosítani, egy együttműködő pedagógusi csapattal, minden csoportunkba érkező gyermeknek.
Géczi Zsuzsanna

Géczi Zsuzsanna

óvodapedagógus

Géczi Zsuzsanna vagyok. 2017 óta dolgozom a Mándoki Gyermekkert Óvoda és Bölcsődében. 2020-ban szereztem meg az óvodapedagógusi diplomámat. Előzőleg fogyatékos gyerekekkel foglalkoztam, ezért pedagógiai munkámban kiemelten figyelek a gyermekek egyéni sajátosságaira, képességeire, terhelhetőségére, fejlesztésük lehetőségére. Fontosnak tartom a szeretetteljes, érzelmi biztonság megteremtését, mely pozitívan hat a személyiségfejlődésre, a bizalmi kapcsolat kialakulására. A szülőkkel való partneri viszony számomra nagyon fontos, hiszen mindannyiunknak az az elsődleges célja, hogy gyermeke kiegyensúlyozott, életkorának megfelelő ismeretekkel rendelkező, az őt körülvevő világra nyitott egyéniség legyen. Szakmailag törekszem a folyamatos megújulásra, hogy a jövőben is a legmagasabb szinten tudjam képviselni a hivatásomat.
Tóth Istvánné

Tóth Istvánné

óvodapedagógus

Emlékeim szerint már óvodás koromtól óvónőnek készültem, egy akkori óvónénim pozitív személyiségének köszönhetően. Kisebb kitérővel, de 1982-től ezt a hivatást végzem. 1984-ben elvégeztem a felsőfokú óvónőképzőt. Több munkahelyem is volt, de huzamosabb ideig, közel 30 évig a Gégényi óvodában dolgoztam, ami meghatározó volt pályafutásomban. Olyan közösségben dolgozhattam, ahol kölcsönösen segítettük, támogattuk egymást, úgy működtünk, mint egy nagy család. Nemcsak a szakmai munkában, hanem a magánéletben is. Kiváló vezetőm volt, akinek nagyon sokat köszönhetek. Mindig a gyermekek érdekeit tartottuk szem előtt. Az ők egészséges testi-lelki fejlődése volt számunkra a legfontosabb. Szakmai munkámban az énekes játék, népi játék, néptánc mindig kiemelt szerepet töltött be, amit aktívan műveltem. A Tuzséri óvodában 7 évet töltöttem, ahol megismerhettem a cigány kisebbség, kulturális, gazdasági, és társadalmi körülményeit. 2016-ban a portfólió megírása után sikeres volt a minősítésem. 2021 decemberében nyugdíjba vonultam majdnem 1 évre. 2022 októbertől egy új lehetőség adódott a Mándoki Gyermekkert Óvodában dolgozhatok. Nagy lelkesedéssel kezdtem el munkámat egy fiatal kollektívában. Itt is igyekszem tudásomnak és képességeimnek megfelelően, a helyi sajátosságokat figyelembe véve, maximálisan helyt állni. A 40 év tapasztalatával tudok hozzájárulni az óvoda jelenlegi arculatához.
Kertész Ágnes

Kertész Ágnes

pedagógiai asszisztens

Kertész Ágnes, Ági néni vagyok, pedagógiai asszisztens.1988.06.18-án születtem Kisvárdán.
Születésem óta itt élek Mándokon immár férjemmel és egy leány gyermekemmel. Álltalános iskolai
tanulmányaimat is itt végeztem. Majd szakközépiskolai érettségi után elvégeztem több OKJ-s
tanfolyamot közöttük a családsegítő és pedagógiai asszisztenst. 2018.augusztus 1.-től dolgozom a
Mándoki Gyermekkert Óvoda és Bölcsődében. Munkám több rétegű és változatos. A gyermekek
őszinte szeretete mindig is vonzott. Nincs gyönyörűbb dolog , mint belenézni ezekbe a hatalmas
tiszta szemekbe. Sok szeretettel ,türelemmel, közös játékkal sok énekkel és beszélgetéssel próbálom
szebbé tenni a minden napokat. Fontosnak tartom a nyugodt, biztonságot adó, szeretetteljes
légkört. Szeretem a munkámat és örülök , hogy egy fiatalos lendületes munka közösség tagja lehetek
ebben az intézményben.
„A gyermeket tiszteletben kell fogadni
szeretetben kell nevelni
és szabadságban kell elbocsátani.”
/Rudolf Steiner/
Galambosné Gebri Csilla

Galambosné Gebri Csilla

óvodatitkár

Galambosné Gebri Csilla, Csilla néni vagyok. 2014-ben költöztem Mándokra. Férjemmel és az egy éves kisfiammal élek együtt. 2017. augusztusa óta dolgozom a Mándoki Gyermekkert Óvoda és Bölcsőde intézményében, mint óvodatitkár. Andragógus végzettséggel rendelkezem, melyet 2014-ben szereztem meg. A végzettségemből adódóan is levonható a konklúzió, hogy felnőttek oktatásával szerettem volna foglalkozni, azonban úgy gondolom, hogy nagymamám és édesanyám pedagógus mivolta által a sors is úgy akarta, hogy bár nem pedagógusként, de gyermekek között töltsem mindennapjaimat. Kicsit kétkedve, félve vágtam bele ebbe a munkába, de életem egyik legjobb döntése volt, hogy pályáztam az óvodatitkár munkakör betöltésére. Nem mindennapi közösség tagja lehetek, örülök annak, hogy a munkába járás nem teher, hanem olyan érzéssel tölt el, mintha haza mennék.
A gyermekek életében folyamatosan jelen vagyok az adminisztrációs munka révén, azonban közvetlen módon is van velük kontaktusom, az angol foglalkozás során, illetve a projektek, rendezvények alkalmával, melyeknek minden pillanatát élményként élek meg, s nem munkaként.
Csengeriné Szőllősi Csilla

Csengeriné Szőllősi Csilla

dajka néni

Csengeriné Szőllősi Csilla, Csilla néni vagyok. 2011 október óta dolgozom a Mándoki Gyermekkert Óvoda és Bölcsőde intézményében, mint dajka. Egy régi vágyam teljesült, amikor sikerült elhelyezkednem az intézményben. Örömmel kezdtem el dolgozni, mivel a gyermekek nagyon közel állnak hozzám. Két gyermekes anyukaként, hiszem és vallom, hogy a gyermeknevelés a legszebb dolog a világon. Törekszem lelkiismeretes munkát végezni. Munkám során figyelek arra, hogy példamutató magatartásommal, példát mutassak a gyermekeknek. értékeket adjak át, mellyel alkotó emberekké válhatnak. Figyelek arra, hogy a csoportba és az óvodában mindenkivel jó kapcsolatot ápoljak. Hiszem, hogy a csoportban dolgozó három ember összehangolt munkájának eredménye a gyermekek személyiségének kibontakoztatása. Ennek figyelembevételével végzem mindennapi munkámat.
Szőgyényiné Szigeti Edina

Szőgyényiné Szigeti Edina

dajka néni

Szőgyényiné Szigeti Edina, Edina néni vagyok, Mándokon élek férjemmel és két kislányommal. Óvodai dajka képesítésemet 2016-ban szereztem, és még abban az évben kezdtem el dolgozni a Mándoki Gyermekkert Óvoda és Bölcsőde intézményében. Szeretek itt dolgozni, mert a légkör családias, a kollégáimmal nagyon jó viszonyt ápolunk. Fontosnak tartom, hogy egy mosolygós, kiegyensúlyozott, szeretetteljes csoportot alakítsunk ki az óvó nénikkel együtt. Nagyon szeretem a gyerekeket, igyekszem, hogy ők is elfogadjanak, megszeressenek engem, hiszen számomra az ő kacagásuk, mosolyuk a legszebb a világon. Célom, hogy kölcsönös bizalom alakuljon ki közöttünk és mindenben számíthassanak rám.
„ A gyermeknevelésben a szeretet a leghatékonyabb eszköz!”
Tendzin Gjaco
Szeles Viktória Enikő

Szeles Viktória Enikő

dajka néni

Szeles Viktória Enikő, Viki néni vagyok. 1995. 05. 18-án születtem Kisvárdán. Jelenleg mèg szüleimmel èlek Mándokon. 2016-ban szereztem meg az óvodai dajka kèpesítèst, 2017-ben lehetősèget kaptam intèzmènyünkben a Mándoki Gyermekkert Óvoda és Bölcsődèben. Nagy örömmel és izgalommal lèptem át az óvoda kapuit hiszen ez az első munkahelyem. Testvèreim gyerekei megszületèse után éreztem azt hogy a pici gyerekekkel való foglalkozás közel áll hozzám. Munkámra jellemző az elhivatottság alázat, gyerekek és a szülőkkel igyekszem jó kapcsolatot ápolni. Minden gyermek más szemèlyisèg, akiket szeretettel, vidámsággal, jókedvel, következetesèggel igyekszem nevelni.
A kis dolgok a legértékesebbek - egy halk szó, egy pillantás, egy mosoly.
Margaret Lindsay
Pálfiné Kovács Anita

Pálfiné Kovács Anita

dajka néni

Pálfiné Kovács Anita vagyok, 2019-ben szereztem óvodai dajka képesítésemet, majd 2020-ban csatlakoztam a Gyermekkert Óvoda és Bölcsőde közösségéhez.
Bár nem túl régóta vagyok ezen a pályán, de igyekszem munkámat legjobb tudásom szerint, és a legnagyobb szeretettel végezni.
A munkámmal a célom az, hogy a gyermekeket vidám, szerető és családias környezet vegye körül az óvoda színes falai között.
Mivel nekem még nincsen gyermekem, így amit irántuk érzek szeretetet, örömet igyekszem az óvodánkba érkező csemetéknek átadni.
Közvetlen környezetem és családom pontosan tudja rólam, hogy imádok gyermekekkel foglalkozni.
Szeretném munkám során visszaadni azt a sok jót és szépet, amit eddig az életben, és itt a gyerekektől kaptam.
Fontosnak tartom, hogy épp olyan jól érezzék magukat ők is, mint ahogyan én is.
Vidám természetemmel igyekszem színt vinni az óvoda, és a csoportom mindennapjaiba, hiszen a legjobb érzés látni a sok-sok vidám csillogó szempár tekintetét.
Szeretetteljes és bensőséges kapcsolat kialakítására törekszem a gyermekekkel, mert úgy gondolom a kialakult kölcsönös bizalom, és szeretet biztonságos, elfogadó légkört teremt.
"Minden gyermek egy megismételhetetlen csoda, és a hozzá vezető útnak is csodásnak kell lennie."
/Erich Fromm/
Petrika Zsuzsanna

Petrika Zsuzsanna

szakmai vezető
kisgyermeknevelő

Petrika Zsuzsanna vagyok, Mándok a szülőfalum, itt élek a kislányommal, ide jártam óvodába, iskolába, és itt is dolgozom.
A kisgyermekek, gyermekek gondozásával már 2002 óta foglalkozom munka-, és
hivatásszerűen. 2002-től a Mándok városában működő Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Ápoló - Gondozó otthonban láttam el a szellemileg és testileg visszamaradt gyermekek gondozási feladatait.
Gyes után a Mándoki Gyermekkert Óvoda és Bölcsődében kezdtem dolgozni dajkaként.
2016-ban, lehetőséget kaptam, hogy a 0-3 év közötti gyermekek szakszerű nevelésével és gondozásával foglalkozzam, mint kisgyermeknevelő. Mindeközben elvégeztem a Nyíregyházi
Egyetemen a Csecsemő-és kisgyermeknevelő szakot 2021 júliusában. A képzés alatt pszichológiai, gyermekek fejlődési ismereteit, tanulástechnikai módszereket sajátítottam el, hogy valóban támogatni tudjam a gyermekeket a fejlődésükben. A kora gyermekkor pedagógiájában nyújtott lehetőségeket kihasználva szeretném a gyermekeket és családjaikat bevezetni a minőségi dalok, zenei elemek világába, segítve ezzel fejlődésüket, fantáziájukat, kreativitásukat.
Hiszek abban, hogy a gyermekeknek végtelen türelemre és szeretetre van szükségük, így én magam is ezen alapelvek mellett dolgozom, hisz önzetlen szeretettel odaadó gondoskodással
képes vagyok fejleszteni azokat a pozitív tulajdonságokat, amelyek elősegítik azt, hogy jó, ember váljék belőlük.
Jámbrik Györgyné

Jámbrik Györgyné

kisgyermeknevelő

Jámbrik Györgyné Anita néni vagyok, kisgyermeknevelő. Férjemmel mándoki lakosok vagyunk, három lánygyermekünk van. 2011-ben csatlakoztam a Gyermekkert Óvoda és Bölcsőde közösségéhez, mint bölcsődei kisegítő, majd ezt követően 2014-től lettem kisgyermeknevelő. Pályám elején azt a célt tűztem ki, hogy a rám bízott gyermekek az igényeikre figyelve jó hangulatban, játékos foglalkozások mellett éljék meg az új helyzetet. Figyelek arra, hogy jó kapcsolatot ápoljak a szülőkkel is, mert úgy hiszem, hogy a gyermekek fejlődését közösen tudjuk a leghatékonyabban támogatni. A jövőben is az odaadó, empatikus, következetes és szeretetteljes nevelési munkára törekszem.
Mónusné Sallai Ildikó

Mónusné Sallai Ildikó

dajka néni

Mónusné Sallai Ildikó vagyok.
Mándokon élek a férjemmel és két fiú gyermekemmel .
Gyerekeim születése után 2015 szeptember-1 én egy régi vágyam teljesült.
Városunk óvodájában állást kaptam mint óvodai dajka.
Nagy örömmel és szeretettel kezdtem az új munkahelyemen.
Az Intézmény dolgozóit már részben ismertem hisz az én fiaim is ide jártak óvodába.
Sikerült beilleszkednem,egy családias köszösségbe.
A gyerekek is elfogadtak ,és én nagyon megszerettem őket.
2017 Január 1 -től lehetőségem nyílt bölcsödei dajkaként kipróbálni magam a 2 évesek közt.
A legkisebb korosztály még nagyobb türelmet,odafigyelést igényelnek.
Fontos ,hogy egy mosolygós, kiegyensúlyozott és szeretetteljes csoportot alakítsunk ki a kisgyermeknevelőkkel együtt.